Opgave
Dyreliv

Får ved Vadehavet - Grubletegning eller grublebilleder

Billede

Beskrivelse

Eleverne får aktiveret deres forforståelse gennem grublespørgsmål, som den lille pige på tegningen stiller. Det bliver gennem samtale tydeligt, hvad elevgruppen ved på forhånd og nye spørgsmål kan opstå til det videre arbejde.
Vis eleverne grublebillederne (print evt.). Tal om billederne ud fra den tekst, som er vedlagt opgaven.
Brug opgaven som introduktion til arbejdet med andre opgaver om ’Får ved Vadehavet’. 

 

Mål

Natur/teknologi
Efter 4. klasse

Undersøgelse: Eleven kan gennemføre enkle undersøgelser på baggrund af egne forventninger

  • Undersøgelser i naturfag

Perspektivering: Eleven kan relatere natur og teknologi til andre kontekster

  • Teknologi og ressourcer

 

Sådan gør du

  • Tal med eleverne ud fra grubletegningen/billeder og afklar, hvad de ved inden forløbet om 'Får ved Vadehavet' starter
  • Suppler med viden fra artiklerne.

 

Praktisk information

Målgruppe
4. klasse
5. klasse
6. klasse
Fag
Natur/teknologi
Aktivitet
Indenfor
Varighed
Mindre end 1 time
Periode
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Besøgssteder

Får ved vadehavet

Får ved vadehavet - let

Får ved vadehavet - svær

Får ved Vadehavet - Grublebilleder

Får ved Vadehavet - Grublebilleder

Får ved Vadehavet - Grubletegning