Får ved Vadehavet - Grubletegning eller grublebilleder
Beskrivelse
Eleverne får aktiveret deres forforståelse gennem grublespørgsmål, som den lille pige på tegningen stiller. Det bliver gennem samtale tydeligt, hvad elevgruppen ved på forhånd og nye spørgsmål kan opstå til det videre arbejde.
Vis eleverne grublebillederne (print evt.). Tal om billederne ud fra den tekst, som er vedlagt opgaven.
Brug opgaven som introduktion til arbejdet med andre opgaver om ’Får ved Vadehavet’.
Mål
Natur/teknologi
Efter 4. klasse
Undersøgelse: Eleven kan gennemføre enkle undersøgelser på baggrund af egne forventninger
- Undersøgelser i naturfag
Perspektivering: Eleven kan relatere natur og teknologi til andre kontekster
- Teknologi og ressourcer
Sådan gør du
- Tal med eleverne ud fra grubletegningen/billeder og afklar, hvad de ved inden forløbet om 'Får ved Vadehavet' starter
- Suppler med viden fra artiklerne.
Praktisk information
Målgruppe
4. klasse
5. klasse
6. klasse
Fag
Natur/teknologi
Aktivitet
Indenfor
Varighed
Mindre end 1 time
Periode
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Besøgssteder