Når eleverne skal arbejde med Vadehavet er det en fordel at kende de ord eller det fagsprog, der bruges til at beskrive det. Her er lavet et sæt minipuslespil og et Vadehavs-loop i to sværhedsgrader.
Minipuslespillene er tænkt til introduktion og/eller repetition af Vadehavsord.
Spillene indeholder hhv. 20 og 30 minipuslespil, som hver har tre brikker:
Minipuslespillet er tænkt som en træningsopgave til Vadehavs-loop.
Lad evt. eleverne selv supplere med flere ord til spillet.
Denne opgave kan med fordel inddrages i et målrettet arbejde med FN’s Verdensmål.
Dansk
Efter 4. klasse
Kommunikation: Eleven kan følge regler for kommunikation i overskuelige formelle og sociale situationer
Natur/teknologi
Efter 4. klasse
Kommunikation: Eleven kan beskrive enkle naturfaglige og teknologiske problemstillinger
Historie
Efter 4. klasse
Historiebrug: Eleven kan fortælle om, hvordan mennesker er påvirket af og bruger historie
Geografi
Efter 9. klasse
Kommunikation: Eleven kan kommunikere om naturfaglige forhold med geografi
Naturfag
Efter 10. klasse
Kommunikation: Eleven kan kommunikere om naturfaglige forhold