Her finder du reklamer for Vadehavsprodukter, samt en analysemodel. Eleverne arbejder med analyse og fortolkning af reklamerne individuelt eller i grupper. Supplerende kan de selv lave reklamer.
Beslut om eleverne skal arbejde individuelt eller i grupper, samt om de skal arbejde med alle reklamerne eller kun en.
Læs mere om arbejde med reklamer i "Reklametid", Jane Kristensen & Jørgen Riber Christensen, Dansklærerforeningen.
Dansk
efter 9. klasse
Læsning: Eleven kan styre og regulere sin læseproces og diskutere teksters betydning i deres kontekst
Fortolkning: Eleven kan forholde sig til kultur, identitet og sprog gennem systematisk undersøgelse og diskussion af litteratur og andre æstetiske tekster
Efter 10. klasse
Læsning: Eleven kan styre og regulere sin læseproces og diskutere teksters betydning i kontekst
Fremstilling: Eleven kan udtrykke sig forståeligt, klart og varieret i skrift, tale, lyd og billede i en form der passer til genre og situation
Kommunikation: Eleven kan deltage reflekteret i kommunikation i komplekse formelle og sociale situationer
Vadehavsreklamer arbejdsark
Vadehavsreklamer til opgave